Szanowni Państwo. W związku z rozpoczęciem wygaszania serwisu Poema informuję, że końcem marca 2017 zablokowana została możliwość logowania się, a co za tym idzie tworzenia nowych treści. W okolicach października 2017 serwis zakończy swoją działalność. Zachęcam do zabezpieczenia własnej twórczości przed datą wygaszenia, później nie będzie takiej możliwości.

Arkadiusz Kuryłowicz

 
 


POMOC W PIGUŁCE - NIEZBĘDNIK
 
 

Ideą Poemy jest to iż współtworzyć mogą ją wszyscy zarejestrowani użytkownicy. Lecz wymaga to znajomości programu zarządzającego naszym serwisem. Jego obsługa jest prosta i intuicyjna. Pokrótce omówię najważniejsze rzeczy dotyczące obsługi owego programu.

Najpierw rejestracja.
Aby zostać adminem i móc umieszczać w serwisie własne wiersze lub inne publikacje najpierw musisz się zarejestrować. Wystarczy znaleźć po prawej stronie link „nowe konto”, wypełnić formularz podając nick (pseudonim używany do logowania) jak i hasło. W momencie dopisania do listy administratorów uzyskujecie prawo do publikacji artykułów. Zapisy odbywają się automatycznie, w momencie wypełnienia formularza zgłoszeniowego Twoje konto jest już aktywne.

Pierwszy krok – logowanie.
Zanim zaczniecie wprowadzać nowe artykuły program musi was rozpoznać. W tym celu konieczne jest logowanie czyli podanie unikatowego nicka i tylko Wam znanego hasła. Czynimy to wpisując niezbędne dane w okienka panelu „loguj adminie”. Górne pole tekstowe służy do podania nicka natomiast dolne do podania hasła (które maskowane jest gwiazdkami). Po przyciśnięciu przycisku „login” jesteśmy rozpoznawani przez system. Uwaga ! Nick oraz hasło są wrażliwe na małe i wielkie litery dlatego należy wpisać je dokładnie w takiej formie w jakiej podaliśmy je przy rejestracji. Jeśli właśnie zarejestrowałeś/zarejestrowałaś konto zostałaś zalogowana automatycznie, zatem ten krok można pominąć.

Uprawnienia.
Każdy obiekt (dział, artykuł) serwisu ma swoje specyficzne uprawnienia. W zależności od tego w której grupie użytkowników się znajdujecie takie macie przywileje. Dla przykładu każdy może dodać artykuł lecz usunąć go czy poprawić może jedynie osoba która go dodała. Podobnie jest z dodawaniem nowych działów z tym że robić to może jedynie uprzywilejowana grupa administratorów.

Dodajemy nowy artykuł.
Manipulacja strukturą serwisu polega na tworzeniu nowych działów, poddziałów oraz artykułów. Odbywa się to przy pomocy panelu umieszczonego z lewej strony poniżej spisu działów głównych i widocznego po uprzednim zalogowaniu w serwisie. Opiera się to na 4 funkcjach : dodaniu nowego artykułu (Dodaj obiekt), jego edycji (Edytuj obiekt), przesuwaniu do innych działów (Przenieś obiekt) oraz usuwaniu (Usuń obiekt). Opcje mają formę linków w postaci napisów lub ikonek.

Nowa publikacja.
Aby dodać nowy artykuł wpierw zastanowić się należy jak go zaklasyfikować, do którego działu dodać. Przyjęliśmy taką zasadę iż artykuły dotyczące ogólnych tematów dodawane są do działów głównych (literatura, proza) natomiast publikacje odnoszące się do konkretnych twórców (wiersze, biografie) grupowane są w odpowiednich poddziałach (Rafał Wojaczek, Arthur Rimbaud). Przechodzimy do wybranego działu (publikacje ogólne) lub poddziału (publikacje konkretne) i z panelu administracyjnego wybieramy literkę n. Uwaga ! Jeśli w serwisie brak działu lub poddziału na Twoją publikację zgłoś to administratorom którzy mają obowiązek utworzyć dla ciebie potrzebną strukturę. W tym momencie otwiera się nam formularz zawierający kilka pól. Większość z nich w zasadzie jest nieistotna (opisy w pomocy szczegółowej). Nas interesuje tylko pole „Tytuł artykułu :” gdzie podajemy tytuł jaki określi naszą publikację w spisie. Należy to wybrać tytuł dość opisowy gdyż ułatwia to czytelnikowi znalezienie interesujących go informacji. Proponuję stosowanie nazewnictwa grupowanego. Np. jeśli artykuły dotyczą podobnego tematu powinny zaczynać się od tego samego tytułu :
Marek Hłasko – wywiady – Leopold Tyrmand,
Marek Hłasko – wywiady – Siódmy dzień tygodnia
Pozwala to na grupowanie podobnych artykułów które sortowane są na podstawie tytułów. Następnie wprowadzamy treść artykułu w odpowiednio opisane pole tekstowe. Uwaga ! Najwygodniej jest przygotować sobie wcześniej, na spokojnie treść artykułu używając do tego ulubionego edytora tekstu (word, notatnik, pico) a następnie go stamtąd skopiować (pod windowsami ctrl+C) i wkleić w okno artykułu (ctrl+V). W tym momencie artykuł gotowy jest do publikacji i naciskając u dołu formularza przycisk „wyślij artykuł” dodajemy go do bazy danych.

Modyfikacja artykułu.
Modyfikować wprowadzony już artykuł mogą jedynie jego właściciel i główny administrator serwisu. Aby dokonać poprawek należy odszukać swój artykuł, otworzyć go i z panelu administracyjnego wybrać opcję/ikonkę 'Edytuj obiekt'. W tym momencie pojawia się identyczny jak w przypadku nowej publikacji formularz tyle że odpowiednie pola wypełnione są danymi artykułu. Po naniesieniu poprawek używamy przycisku „aktualizuj” aby wprowadzić zmiany w życie.

Przenosimy artykuł do innego działu.
Czasem istnieje konieczność przeniesienia artykułu do innego miejsca serwisu. Robimy to odszukując i otwierając swój artykuł (podobnie jak w przypadku modyfikacji mogą to robić tylko właściciel i główny administrator) i wybierając opcję/ikonkę 'Przenieś obiekt' . z panelu administratora. W tym momencie konieczne jest przejście przez kilka kroków. W pierwszym etapie wybieramy czy artykuł ma się znaleźć w dziale głównym (przenieś do działu) lub w poddziale wybranego działu (wybierz poddział w dziale). Przy wyborze pierwszej opcji artykuł zostaje przeniesiony do wybranego wcześniej działu, w drugim przypadku konieczny jest jeszcze jeden krok – wybranie interesującego nas poddziału.

Usuwamy artykuł.
Aby usunąć artykuł z bazy należy odszukać i otworzyć go a następnie z panelu administratora wybrać opcję/ikonkę 'Usuń obiekt'. Po potwierdzeniu chęci usunięcia zostaje on bezpowrotnie skasowany.

Ilość odsłon: 19354

Komentarze

wrzesień 17, 2012 18:55

W tych 3 zdaniach mógł mi pan odpowiedzieć na problem, zamiast odsyłać grzecznie do redakcji. Trudno, nie to nie!

wrzesień 17, 2012 08:43

Raczej to kwestia tego, że wszelkie zgłoszenia problemów powinny być wysyłane na adres redakcji, który można znaleźć w kontakcie. Niestety trudno nam śledzić w trybie ciągłym komentarze pod setkami publikacji. Odsyłam na stronę kontaktu i pozdrawiam :D

wrzesień 17, 2012 07:59

Bo pan Arkadiusz już tu nie zagląda

sierpień 26, 2012 16:51

Ale się chyba nie nauczę?

sierpień 15, 2012 14:56

Chciałabym nauczyć się jak np. zgłaszając nominację na sierpień dołożyć w zgłoszeniu link a nie tylko nazwę wiersza i autora

Konto usunięte

2-1

kwiecień 04, 2012 22:35

Jak można zmienić swoją nazwę ?

Konto usunięte

2-32-3

styczeń 01, 2012 21:35

Witam serdecznie z wielkim trudem zarejestrowałem się ale to jest tak skomplikowane że czarna magia za duzo tu jest namieszane a naprawde chciałbym zaprezentować swoje wiersze wydałem 2 tomiki a materiału mam na kolejne 3 ale wejść do was to mnie przerasta nie mam juz 20 lat i tak do głowy nie wchodzi nie jestem za bardzo oblatany na kompie i tu problem duzo dziś namieszałem i nie wiem czy wogóle się połapię pozdrawiam

Konto usunięte

2-1

listopad 25, 2011 06:45

A gdzie ten panel administracyjny gdzie można edytować. Wstawiłam wiersz i wyszło bardzo dziwnie http://www.poema.art.pl/site/itm_176211_a_dokad_starcza_pamieci.html proszę zmienić ten kolor

Konto usunięte

2-1

listopad 21, 2011 06:27

Za jasnej anielki nic nie rozumiem. Szlak mnie trafia. Co jest tu grane ? Dlaczego nie mogę wstawić fotek, czy dostać się do innych treści np do prozy czy do recenzji dotyczących mojego wiesza, szok. Co to jest i gdzie to jest ?/? Może ktoś mi wyjaśni jak poruszać się ty na tych stronach. Dodajemy nowy artykuł. Manipulacja strukturą serwisu polega na tworzeniu nowych działów, poddziałów oraz artykułów. Odbywa się to przy pomocy panelu umieszczonego z lewej strony poniżej spisu działów głównych i widocznego po uprzednim zalogowaniu w serwisie. Opiera się to na 4 funkcjach : dodaniu nowego artykułu (Dodaj obiekt), jego edycji (Edytuj obiekt), przesuwaniu do innych działów (Przenieś obiekt) oraz usuwaniu (Usuń obiekt). Opcje mają formę linków w postaci napisów lub ikonek.

maj 18, 2011 19:40

Kiedy wchodzę na profile innych osób widzę w jednej z rubryk zdjęcia autorów, których wiersze ta osoba skomentowała. U mnie na profilu tego nie widzę. Skomentowałem Już troszkę wierszy i nic mi się na profilu nie wyświetla. Czy ktoś może mi podpowiedzieć.